Varaktighet: | 13 min |
---|---|
Genrer: | Barn, Syntolkat |
Airam har tagit på sig uppdraget att gå igenom den röda dörren och befria dem som blivit fångade i spelet. På första nivån hamnar hon i en vilda västern-stad.
Men Gardo är inte den enda fienden… En ny omgång av det förbjudna datorspelet Saibo har startats. Det dök upp en röd magisk dörr på Sommarlov och delar av publiken försvann in i spelet.
Nu måste Airam och hennes vänner ta sig igenom alla spelnivåerna för att stoppa Madjos energipyramid och släppa ut alla som blivit fångade. Del 1 av 10.
Alex ger sig in i Saibo för att hämta hem chefens syskonbarn. Men det blir inte så enkelt som han tänkt sig. Det är något som inte stämmer och spelet är farligare än någonsin. Del 1 av 10.
Holger och Stina har hamnat i klorna på Saiko. De har nästan gett upp hoppet om att bli räddade när Alex dyker upp. Men han går i en fälla. Del 2 av 10.
Airam lyckas rädda Alex och barnen. Tillsammans beger de sig till den mystiska Bing som verkar känna till något om allt konstigt som händer i Saibo. Del 3 av 10.
Alex inser att spelet drabbats av datavirus. Om han och Airam inte lyckas återställa källkoden risker hela spelet att krascha. Då kommer alla som är inne i spelet att fastna där för alltid. Del 4 av 10.
Bing bestämmer sig för att göra Holger och Stina till riktiga spelhjältar. Frågan är bara om de överlever träningen. Del 5 av 10.
Alex och Airam blir anfallna av svärmar med skadlig kod. Samtidigt har deras gamla fiende Madjo dykt upp i spelet. Även hon är på jakt efter nycklarna som öppnar porten till Källberget. Del 6 av 10.
Bings träning av Holger och Stina börjar ge resultat. Men deras träning är en kamp mot klockan för spelet blir allt mer instabilt och risken att det ska krascha ökar hela tiden. Del 7 av 10.
Holger och Stina är färdiga med sin träning och ger sig av med Vägvisaren. Under tiden har Alex lyckats komma över en av nycklarna som leder till Källberget. Del 8 av 10.
Den skadliga koden smittar allt fler i Saibo. Samtidigt blir Airams syner allt tydligare. Hon börjar ana att Alex är på väg att göra något dumt och inser att hon måste hindra honom att gå in i Källberget. Del 9 av 10.
Holger och Stina blir hjältar när de kommer över de sista nycklarna som behövs för att öppna porten till Källberget. Men glädjen kommer av sig när de inser att Airam offrat sig till källkoden, allt för att hindra spelet från att krascha. Del 10 av 10.